free counters

Tuesday 1 March 2011

Surah An-Najm 43 : He it is who maketh laugh, and maketh weep,

An-Najm
And that thy Lord, He is the goal; (42) And that He it is who maketh laugh, and maketh weep, (43) And that He it is Who giveth death and giveth life; (44)

An-Najm
And that to your Lord (Allâh) is the End (Return of everything). (42) And that it is He (Allâh) Who makes (whom He wills) laugh, and makes (whom He wills) weep. (43) And that it is He (Allâh) Who causes death and gives life. (44)

An-Najm
Dan bahawa sesungguhnya kepada hukum Tuhanmu lah kesudahan (segala perkara); (42) Dan bahawa sesungguhnya, Dialah yang menyebabkan (seseorang itu bergembira) tertawa dan menyebabkan (seseorang itu berdukacita) menangis; (43) Dan bahawa sesungguhnya, Dialah yang mematikan dan menghidupkan; (44)


BINTANG
dan bahwasanya kepada Tuhanmulah kesudahan [segala sesuatu], (42) dan bahwasanya Dialah yang menjadikan orang tertawa dan menangis, (43) dan bahwasanya Dialah yang mematikan dan menghidupkan, (44)


“Sesungguhnya kepada Tuhan (Allah) kesudahan kamu (tempat kembali). Dialah yang membuatkan kamu tertawa dan Dia juga yang membuatkan kamu menangis. Dialah yang mematikan kamu dan menghidupkan kamu kembali.”
(QS 53:42-44)

No comments:

Post a Comment